.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جمعیت گیلان در حال سالمندی است

مدیرکل ثبت احوال گیلان نرخ سالمندی در این استان را 11 درصد عنوان کرد و گفت: جمعیت گیلان رو به سالمندی پیش می‌رود.

به گزارش شمال نیوز زاهد خندستانی امروز در گفت‌وگو با فارس نرخ رشد جمعیت در گیلان را میانگین هفت دهم عنوان کرد که از 1.3 درصد کشوری بسیار پایین‌تر است.
وی با اشاره به اینکه گیلان رو به سالمندی پیش می‌رود، افزود: در آینده جمعیت گیلان رو به سالمندی پیش می‌رود ضمن اینکه نرخ ولادت در استان نیز کاهش دارد.
این مسئول با بیان اینکه در هشت ماه نخست امسال شش دهم درصد میزان فوتی در گیلان افزایش داشته است، افزود: 55 درصد متوفیات مرد و 45 درصد نیز زن بوده است.
وی نسبت جنسی متوفیات در استان را 122 دانست و اذعان کرد: این آمار به این معناست که در برابر 100 زن 122 نفر مرد می‌میرند که این موضوع نشان می‌دهد امید به زندگی در بین زنان گیلان بیشتر از مردان است.
خندستانی 65 سالگی را سن امید نامید و تصریح کرد: 57 درصد متوفیات شهری و 43 درصد روستایی هستند و نرخ سالمندی در گیلان نیز 11 درصد بوده که سن آنها بالای 65 سال است.
وی نرخ سالمندی در دنیا را 8.5 درصد و در ایران 7.8 درصد عنوان کرد و یادآور شد: در گیلان نرخ سالمندی بالاست و این امر نشان‌دهنده افزایش امید به زندگی در این استان است.
مدیرکل ثبت احوال گیلان در بحث واقعه ازدواج عنوان کرد: امسال بیش از 22 هزار و 370 فقره ازدواج در گیلان به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته 4.5 درصد رشد داشته است.
وی 56 درصد ازدواج‌ها را شهری و 44 درصد روستایی نامید و بیان کرد: انتخاب نام نیز یکی از موارد مهم در گیلان است و نام‌های متناوب با فرهنگ دینی و ملی بیشتر انتخاب می‌شوند.
خندستانی بیشترین فراوانی نام در طبقه نوزادان پسر را ابوالفضل، امیرعلی، امیرحسین، مهدی و طاها ذکر کرد و افزود: بیشترین فراوانی نام در دختران نیز فاطمه، ستایش، زهرا، نازنین زهرا و هستی است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.116 seconds.